Intro

Hallå allihop!

Nu är jag igång, äntligen kastar vi loss och ger oss ut på ett långt bloggäventyr utan land i horisonten.
Efter många om och men skapade jag den här bloggen och jag är taggad. Det här har varit på agendan i säkert ett års tid men jag har bara aldrig fått till det. Nu imorse när jag skulle sätta igång fick jag helt plötsligt bloggen skapad via mitt privata Google-konto också, vilket förklarar att webbadressen fick namnet investinvast1. Världen jobbade emot mig.

Nu undrar ni säkert: Vem är detta? Vad gör han här? Varför börjar han blogga om samma sak som hundratals professionella bloggare redan bloggar om?

Fråga nummer ett och två är svårare att svara på. Anonymiteten kan jag motivera med att jag vill kunna tänka fritt om allt och alla utan att behöva sätta ett namn bakom det. Utöver det deltidsjobbar jag på en storbank och har ingen större lust för att ni som läsare ska tro att det finns någon brygga mellan mina personliga tankar och banken. Nummer tre är ganska simpel. Jag vill spara tankar och idéer jag har fått och kommer få under min aktiespararresas gång. Jag vill även att folk ska hitta hit och tänka "Nej man vad fasen, om man ändå inte skulle ta och sälja av en del av (valfri storbanks) dyra fond och engagera sig i sitt sparande". Det blir kul!

Därefter tänker jag också att om jag sätter krav på mig själv om att lägga upp inlägg osv kommer jag få gjort fler analyser, reflektioner och utvärderingar som jag hittills inte har lagt tillräckligt med tid på. Tror ni redan nu inser att det är en win-win situation vi börjar närma oss för både er och för mig. Om man dessutom kan dra in en slant via Googles Adsense bara genom att ni klickar på mina inlägg, undrar jag vad som har stoppat mig fram till nu???

Häng med, nu kör vi!

Kommentarer

  1. Hur tänker du kring framtiden och alla dessa olika konton som finns? Tex är ISK väldigt populärt nu men det fanns till exempel inte ens för några år sedan, då hade alla A&F vilket inte alls känns aktuellt idag. Hur tror du det kommer utveckla sig? Kommer ISK bli det nya A&F om 50 år?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förresten, har du en twitter man kan följa?

      Radera
    2. Om inte ISK:t redigeras på något sätt i form utav exempelvis skattehöjningar tror jag att det kommer vara den säkraste lösningen tills att något alternativ ges ut på marknaden. Placerare kommer alltid välja det billigaste konton (skatt & avgifter), ISK är idag det mest vedertagna kontot för privatpersoner eftersom det är billigast. Mycket likt är dock kapitalförsäkringen, som jag använder för mina utländska innehav. Följ mig gärna på @investinvast på Twitter, uppdaterar så ofta jag kan!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Livstecken och uppdatering!

Om första bloggmånaden, ett avslutat kvartal och ett misslyckat Aprilskämt

Fonder och Lågrisksparandet