Livstecken och uppdatering!

Hejsan!

Kul att det är folk som är inne och läser även när jag har inläggsuppehåll här på bloggen. Då blir man lite glad när man kommer in och ser statistiken. Jag har som vanligt en bra ursäkt till min inaktivitet. Jag har suttit med en redovisningsuppgift i skolan som skickades in idag, under kvällarna har jag börjat snickra på nästa sida på bloggen, där jag kommer att presentera mina innehav. Just nu är sidan under construction som Google så vänligt påpekade när jag fick avböjt min ansökan om AdSense. Det ska åtgärdas! Jag sitter fortfarande och filar på min Yahoo Finance för att kunna göra rätt från början, så att jag slipper gå in och ändra detta senare när jag har tröttnat på att lägga in siffrorna manuellt en gång i månaden. Allt ska givetvis uppdateras i real-tid så att det blir smidigt för både mig och er. Well well, nu är jag i alla fall här.

Börsdagarna som gått har varit relativt tråkiga, framför allt för min del. Kavastu menar att börsen klättrar två steg upp och ett steg ner för att röra sig framåt pga förväntningar, överreaktioner, psykologi och allt annat spännande som aktiehandel handlar om. Det måste därför dippa då och då, ibland mer och ibland mindre. Jag är därför inte det minsta orolig när vi viker nedåt någon/några %, speciellt inte med mina långsiktiga glasögon på. Däremot är det tröttsamt att ligga under index i både nedgång och uppgång, flera dagar i rad. Men det där går i cykler för min portfölj, snart lär det vara tvärtom.

Jag har gjort flera köp och några sälj sedan sist. Fingrarna kliar och när lönen kom in fyllde jag på lite här och var i vad som kändes rätt för tillfället, redovisning nedan:

22/3 Fick in några teckningsrätter från A1M Pharma som jag sålde av direkt, + ca 250 kr
22/3 Sålde hela mitt innehav i Litium för 8,60 kr styck. Bolaget är för ungt och tjänar ännu inte pengar. Investerar hellre dessa i något annat och lägger Litium på bevakning för framtiden. +1271 kr
24/3 Köpte 10 st Resurs Holding för 55 kr styck. -551 kr
24/3 Sålde 5 st Novo Nordisk för 231 DKK styck. +1472 kr
27/3 Utdelning från Avanza. +63 kr
27/3 Köpte 4 st Kopparbergs för 216 kr styck. -883 kr
27/3 Köpte 10 st Hemfosa för 77,80 kr styck. -780 kr
28/3 Köpte 2 st Svolder för 204,50 kr styck. -405 kr
28/3 Köpte 5 st Catena Media för 97,50 kr styck. -487,50 kr
28/3 Köpte 2 st Latour för 348,60 kr styck. -696,60 kr
28/3 Köpte 2 st Avanza för 330,25 kr styck. -660,50 kr
28/3 Sålde mina 3 st Kellogg-aktier och köpte 12 st Orkla för pengarna. Har ej fått definitiva växelkurser till SEK så vet ej var de landade.
28/3 Tecknade minimiköpet i både XMReality och Peckas Naturodlingar. Har varit sugen på detta länge så det kändes superkul. Tänkte skriva ett litet inlägg om dem båda i helgen.

Händelserik vecka, många bäckar små som de säger. Jag försöker uppdatera sidan kontinuerligt, både design/innehålls-mässigt och med inlägg (kom gärna med input!!). Fokuset kommer dock ligga på att få en layout jag trivs med här på bloggen innan jag kan lägga mer tid på att skriva intressanta inlägg och analyser. Till dess får ni hålla ut med något färre inlägg, men med hög kvalitet som ni märker!

Ciao på er, fortsatt trevlig vecka!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tillväxtportföljen - Hög direktavkastning eller Utdelningstillväxt?

Om första bloggmånaden, ett avslutat kvartal och ett misslyckat Aprilskämt