Den naiva, perfekta investeraren

Förresten: Läser man mina inlägg hittills kan det verka som att jag är en naiv nybörjare. Och det är jag till viss mån. Andra kanske tycker att allting verkar perfekt och att jag har en vattenfast plan som kommer fungera till punkt och pricka. Jag hoppas inte att detta avskräcker någon från att fortsätta läsa mina uppdateringar och tankar. Jag har inte i närheten fått reda på vem jag är som investerare ännu, och jag har aldrig investerat i annat än uppgång på OMXS30. Jag ser fram emot den dagen då kraschen är ett faktum och jag ser mina portföljer sjunka med -60%, då kommer jag nog bara vilja ge upp börsen och lägga mig i fosterställning i några veckor. Spännande att se mina reaktioner och hur väl jag kan hålla den långsiktiga planen när livet och verkligheten kommer emellan. Hittade i alla fall en gammal bild som jag tycker beskriver ganska väl hur det är att ha ett långsiktigt mål; i tanken VS i verkligheten.



Må börsen vara med er, hej.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Livstecken och uppdatering!

Om första bloggmånaden, ett avslutat kvartal och ett misslyckat Aprilskämt

Fonder och Lågrisksparandet