Två premiärköp via Pepins!

God eftermiddag mina i snitt 17 trogna dagliga läsare (shoutout till er, vilka ni nu är)!

I förrgår slängde jag ut en undersökning via min Twitter (får väl i alla fall shoutouta mig själv??? @investinvast) angående vad man tyckte om mina två köpförslag på onoterade bolag. Jag har nämligen tittat in Bangerhead och Pensiono via Pepins. Jag fick gott om svar där i nuläget 58% har röstat på Pensiono, 20% på Bangerhead och 22% på hälften av det tänkta kapitalet i varje bolag. 132 röster än så länge.

Jag hade igår mer eller mindre bestämt mig för att jag skulle lägga in de 8000kr i Pensiono. Men när jag tittade igenom Bangerheads erbjudande en sista gång och läste igenom deras nya avtal med Kicks tänkte jag att hela poängen med onoterat ändå var att få sprida risken från en toppande börs ännu lite till. Nu är jag därför inom ett par dagar ägare i både Bangerhead och Pensiono! Det blir lite skoj blandat med allvar då jag rakt av kopierade Twitter-svarens procent i min fördelning! 6500kr hamnar därav i Pensiono och 2500kr i Bangerhead. Jag tänker inte skriva någonting om bolagen idag förutom att Bangerhead sysslar med hudvård/kosmetika/skönhet i butik och via e-handel i medel + nedre lyxskiktet och att Pensiono ger sig in och digitaliserar en avreglerad mångmiljardmarknad, nämligen fribrevsmarknaden för pension! Känns kanonspännande detta, men nu sitter jag och skriver här när jag egentligen inte har tid för att undvika mina stora läskiga böcker i biblioteket. Aja baja!

Förutom detta fortsätter HM och Starbreeze att tynga mina två största portföljer. Ligger någonstans jämsides med index för dagen, som precis har stängt för veckans näst sista handelsdag.

Ha en strålande torsdagskväll! Snart helg och våren är på ingång.




Disclaimer: Mina ord ska aldrig tas som råd. Risken i onoterade bolag är hög.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Livstecken och uppdatering!

Om första bloggmånaden, ett avslutat kvartal och ett misslyckat Aprilskämt

Fonder och Lågrisksparandet